Saturday, August 13, 2011

okay !! dah rindu makayah ! sedekahkan Al-Fatihah setiap hari kepada mereka ok kawan2 ???







Rassulullah SAW pernah bersabda :

" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak
kira masih hidup @ telah tiada )".......... nescaya pintu rezekimu
akan terbuka buat kamu...

Berdasarkan Hadith Nabi SAW :
" Tidak akan terputus rezeki seseorang ANAK selagi dia tidak
meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari"

Huraian hadith:
- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang
hidup mahupun yang sudah tiada )
- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus2 berdoa kepada
kedua ibu bapa (hidup atau mati)
- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah SWT
- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. ....tadah tangan dan Bayangkan
wajah kedua orang tua kita , termasuk guru2 Kita dan mereka2
Yang banyak menolong kita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)
- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki
Oleh Allah SWT..

Kesimpulannya:
- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris..... .. . Cuma jangan
lupa Doakan ibu bapa kita setiap hari
- Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang kita
Dapat dari Allah (e..g. makan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dsb nya..)
InsyaAllah
Berusaha dan bertawakal.. ...insyallah ,
- rezeki itu bukan kerana ada sijil SPM,
STPM, IJAZAH dsb nya.....tapi dengan hati yang tulus ikhlas dan doa
kita untuk ibu dan bapa kita.....Mari kita Cuba . Allahhuakhbar. .

Bila2 masa kita boleh angkat tangan dan berdoa untuk kedua orang tua kita,
waktu bangun pagi, dipejabat, waktu makan siang, pagi, petang, siang atau
malam, dimana saja, (tidak termasuk diwaktu solat lima waktu)

Caranya : 'YA
ALLAH YA TUHANKU, ampunkan lah dosa2 kedua orang tua ku, berkatilah kedua
mereka itu, sihatkan lah mereka, murahkan lah rezeki mereka, panjangkan
lah usia mereka, jauhilah sebarang bahaya, Dan lindungi lah mereka, Aminn
yarabillialamin. ..." (Doa
ini untuk orang tua kamu yang masih hidup)

Untuk yang sudah meninggal :
"YA ALLAH YA TUHANKU, ampuni lah segala dosa2 orang tuaku, tempatkanlah
bapaku / Ibuku ditempat orang2 yang beriman.

Sebarkanlah ilmu walaupun sebesar zarah.......

astagha . ancaman kepada islam . MURTAD di Gereja DUMC !!!!



GAMBAR ini dirakam ketika pihak polis dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu dan menahan 12 umat Melayu yang mengikuti Majlis di Gereja DUMC, Petaling Jaya. 2 lelaki di atas merupakan antara yang disyaki telah murtad dan menganut Agama Kristian. Melihat daripada 2 gambar di atas, ternyata masing2 masih muda dan berumur dalam lingkungan remaja. Apa sebenarnya yang mendorong mereka untuk mendekati Kristian. Adakah benar syiar Islam semakin dimertabat dan diaplikasi dan disebarkan dengan lebih baik sejak pengambilalihan kuasa Kerajaan Pakatan? Dahulu dengan rasa bongkak menghina Kerajaan BN Selangor gagal membentuk akhlak anak2 muda Negeri dengan lebih baik. Kini bukan sahaja bertambah baik, malah memilih untuk memeluk Agama lain. Ini bukan lagi soal moral. Akidah sudah terpesong terus. Mana dakwah Islam yang kononnya dikatakan telah berjaya disebarkan dengan lebih agresif dan efektif sambil menghina Kerajaan BN dahulu yang kononnya hanya dok sibuk menjaga harta masing2. Sekurang2 nya semasa zaman pemerintahan BN Selangor, tiada kes2 Murtad yang melibatkan di antaranya anak2 Muda seperti gambar di atas? Jika dibiarkan Kerajaan Negeri membenarkan penyebaran Agama2 Kristian secara berterusan, maka kita akan lihat ramai di kalangan Orang Melayu di Selangor tidak lagi menyambut Hari Raya Aidilfitri, akan tetapi menyambut Kristian. Pihak Polis tidak akan dibenarkan menahan sebarang orang Melayu yang tidak berpuasa di bulan Ramadhan kerana ada di kalangannya beragama Kristian. YA Allah. Bukakanlah hati 12 anak2 Melayu ini agar kembali ke Agama asal iaitu AgamaMu Ya Rabbi. Ya Rahman Ya Rahim.. Jikalau benarlah ini hasil pemerintahan Kerajaan Negeri Selangor sedia ada, kau bantulah kami.. Tumbangkan Kerajaan ini.. Kerana Maruah AgamaMu bukan sahaja tercalar, malah Pemimpin2 Islam di peringkat Kerajaan Negeri Selangor ini turut bersubahat menegakkan yang salah. Allahu Rabbi.. Amin. 

kehidupan di rumah sewa

salam . hari ni tinggal 4 orang je kat rumah sewa aku . yang lain semua sibuk balik kampung . tatw ahh nak kate ape buat kat umah tuu kann ?? mgkin semua sibuk nak cari tempat LI la kot . aku dah ada tmpat jadi xde ahh nak rasa runsing lagi . fuhhh , tinggal ahh 2 budak letrik 3 orang budak mechi . yang 3 orang budak mechi neh berbuka kat poli ,dyorang buat BBQ plak . jadi aku berbuka 2 orang jelahhhh . agak suram ahh kan keadaan rumah , xbising macam byase . kejap lagi mmber aku yang sorang ni pgy trawih tinggal ahh aku sorang2 . dah lama xpgy trawih !! kaki aku bngkak . haha . 2 ahh , nak main sangat ftsal sudah injured . padan lahh muka !!!
xpelahhh , sekurang2nye ade ahh masa nak study . minggu depan Isnin ngan slase ade quiz tapi masuk banyak bnde kot !!!! arghhhhh ~!! tention , nak buat camana kann ?? nak score study je ahh !! bukan ape ! tanak main2 macam 2 sem yang dah lepas . malam ni agak bosan ade mmber ajak main ftsal , kalau ade kaki aku msti nak main pnye ! bukan boleh manjakan sangat kaki ni kann ?? trawih kat rumah je ahh malam ni . HAHA . k la semua . maghrib dulu . salam /////