Wednesday, August 3, 2011

story ! story ! story ~!!!

salam . hari ni lepas terawih ngan budak2 umah nak menghilangkan bosan kami pon main ahh T . tengok2 aku kalah beb !! 3 frame plak tuuu . haaaaaa . agat 10tion ahh gak ann ?? nak mnghilangkan perasaan malu tros kitorang gerak main ftsal kat POLI . hahaha . sampai2 , suiz lampu tutup beb ! jadi kepakaran budak elektrik dgunakan lah ea ?/ dah dapat bukak tunggu mmber datang mai bawak bola plak sangatlah lama . 10sion gak ahh tunggu . bila je dyorang sampai, ta cakap banyak ! masuk court kasi hntam satu kali . best ahh gak ann ?? tengah2 layan main ftsal 2 tiba2 blackout plak !! serabot budak silat g ttup!! awak hangatlahhh !! ta pasal2 mncarut bulan pose neh . astagha . pastu tros balik umah ahh , balik2 je umah ada la mmber aku ni gaduh ngan balak dye dok mntak aku korek rahsia , aku fkir dua2 mmber nak tolong ahh kann ?? bila aku korek aku gtaw , lpas tu yang si pmpuan 2 rndu sangat nak COUPLE pegi bagitaw kat laki 2 . haaaaaa !!! masak aku nak mnjawab , laki 2 tanye aku ko gtaw ape kat dye ?? hahaha . aku cakap ahh sok aku story . nampak x kat situ ada unsur pntingkan diri . adela sikit rase bengang 2 . tapi nak buat camana kann ?? sabor je lha . bulan pose plak . layan jeee . tapi pzneh memang x ahh nak tolong dah . dah la satu kelas , mmber baik plak 2 . jadi gua pon smbang baik2 dah settle . malas btol aku nak jadi orang tengah pzneh . korang nak bercinta korang punye pasal ahh . yang si pmpuan ni pon gatal sangat nak klua ngan laki 2 laki ni . heeee !! ap pnye prangai ahh , lau aku memmang x ahh nak trime balik . ape la korang neh . mntak tolong orang tolong , lepas tu nak lepas tengkuk sndri . standart ahh kan > manusia , mana ada sempurna . jadi , aku doakan korang bahagia jeah . jangan mntak tolong kat aku dah . pancing ahh KFC ke ape ke . aku tanak dah . hahahaha . pandai je nak pancing , aku ta klua ngan pmpuan ok ? aku ta suka . aku cara aku , ko care ko . pandai2 ahh nak hdup . mnusia ade akal . jadi , fikirlah secara positif , janganlah anda mmbabi buta dalam mmbuat sesuatu kptusan . wanita yang baik untuk lelaki yang baik . kalau anda nak yang baik , jadilah yang terbaik . lagi satu , pasangan yang baik ialah pasangan yang dapat menerima kekurangan pasangannye , bukan mengubah pasanganye . tips terbaru yang aku dapat lepas baca entry blogger . contohnye kalau korang nak pmpuan yang pakai tudung , korang cari ah yang btol2 pakai tudung , jangan sesekali cuba nak mengubah dyorang . percayelah cinta berlandaskan nafsu xkan menjaminkan kebahagianaan dalam hidup kita . bercinta lah mengikut syariaat Islam . sekian , dengan rasa sedikit marah , aku nak main PES . salam semua ~!!!

HUKUM PEREMPUAN @ MUSLIMAT MEMAPARKAN MUKA DI FACEBOOK

Bismillahirrahmanirrahim...

(1) “ Perempuan yg memotong badannya sendiri dgn gunting api neraka, kerana ia memperkenalkan dirinya kpd org lain.”...Yang dimaksudkan oleh hadith tersebut ialah wanita yang mendedahkan aurat untuk tontonan umum atau wanita yang bersolek dan berhias untuk ditunjukkan kepada lelaki yang bukan mahramnya.Oleh itu janganlah seorang wanita meletakkan gambarnya yang mendedahkan aurat ATAU berhias cantik di dalam internet samada dalam frienster, fb atau lainnya sekalipun dengan niat mencari sahabat atau merapatkan ukhuwwah.Menyertai FB tidak semestinya perlu menonjolkan kecantikan wajah atau tubuh badan.Menulis dengan tulisan-tulisan yang baik juga boleh merapatkan ukhuwwah & mengembangkan tali persahabatan sesama manusia.


(2) Wajah wanita adalah sebesar-besar FITNAH yang mengundang pelbagai maksiat dan dosa.Lagipun wanita adalah fitnah terbesar bagi lelaki.Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman : “Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu wanita-wanita … .”(QS. Ali Imran : 14)


(3) Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam memberikan peringatan dari fitnahnya sebagaimana yang diriwayatkan dalam Shahih Muslim dari shahabat Abu Said Al Khudri radliyallahu ‘anhu, beliau bersabda : “Hati-hatilah terhadap dunia dan hati-hatilah terhadap wanita karena sesungguhnya fitnah yang pertama kali menimpa Bani Israil adalah wanita.”


(4) Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam mengisyaratkan dengan sabdanya : “Sesungguhnya wanita menghadap dalam bentuk syaithan dan membelakang dalam bentuk syaithan.”


Para wanita menyerupai syaithon karena ia sebagai penyebab timbulnya fitnah bagi laki-laki seperti pernyataan Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam di atas. Oleh karena itu hendaklah para wanita bertakwa kepada Allah dengan menjaga dirinya dan menjaga kaum lelaki dari fitnah yang ditimbulkan karenanya.


(5) Sabda RASULULLAH S.A.W.;Tidaklah aku tinggalkan sepeninggalku fitnah (cobaan) yang lebih berbahaya bagi kaum laki-laki daripada (fitnah) wanita. (Muttafaq ‘alaihi)


(6)Jarir bin ‘Athiyyah al-Khathafi bersenandung:Sesungguhnya indahnya mata-mata hitam wanita jelitaTelah membunuh kita dan tiada lagi menghidupkannyaMereka pun taklukkan si cerdas hingga tiada berdayaSedang mereka manusia paling lemah dari ciptaan-Nya


Berdasarkan dalil2 ini dan ilmu2 yang ana belajar, jika ditanya pada ana bolehkah muslimah memaparkan gambarnya pada lelaki bukan mahram umpamanya di Friendster, facebook atau sebagainya, maka jawabnya walau menutup aurat sekalipun tidak boleh dan inilah sebaik-baik jawapan. Pakai tudung atau pakai niqob juga tidak perlulah dipaparkan untuk tontonan umum. Jika benar niat kita pakai untuk Allah maka kenapa ingin pula dipaparkan pada lelaki bukan mahram? Cukuplah diletakkan gambar2 masjid atau gambar2 lain, tidak perlu paparkan kejelitaan yang kita ada ini pada bukan mahram.


Ada yang memberi alasan bahawa dipaparkan gambar dengan niat untuk kawan2 lama kenal. Maka jawabnya tidak semestinya dengan memaparkan gambar maka kawan2 lama akan kenal, mungkin ada banyak lagi prkara lain yg boleh dibuat supaya orang kenal umpamanya melalui tulisan dan sebagainya, ini semua alasan semata-mata untuk membenarkan apa yang kita buat.

dan disini saya serta kan beberapa web video youtube untuk tatapan bersama. moga menjadi pengajaran dan pedoman untuk bersama.....
1. http://www.youtube.com/watch?v=IudSa8YILPg&feature=player_embedded 
2. http://www.youtube.com/watch?v=-732Vf9L55A&feature=related

TOLONG SEBARKAN ILMU2 ALLAH KEPADA SAUDARA2 KITA...

Wallahu’alam..